BILDER!

Nu antligen har jag fatt upp mina ackliga bilder! Eller ackliga, fina ar de iaf haha. Klicka bara nedan sa hittar ni dem :)

http://www.facebook.com/album.php?aid=71777&id=504597905&l=a10c1b0e6b

Idag var jag tvungen att ga till Kili sjalv for forsta gangen! Det funkade bra och jag hittade, det ar typ bara rakt fram haha. Fast en LANG bit, jag kollade tiden idag (for ovanlighetens skull) och det tog 35 minuter aven nar jag gick fort! Om det ar varmt eller fuktigt vader (som det var idag) ar man svettig sa in i nar man kommer fram. Det finns annars en genvag dar man far ga genom andras majsodlingar och tradgardar haha, men om det har regnar en hel natt blir det en grymt lerig senvag istallet.. Idag hade jag iaf min forsta engelskalektion. Det var svarare an vad jag trodde, men lite tror jag att jag larde dem iaf!

Det har ar ett stalle dar ingen vet vad air condition, deo eller normalsnabbt internet ar. Alla "butiker" ar som sma shopar med dar namnen star pa stora coca-cola skyltar, alla med samma typsnitt, precis som pa filippinerna!

Pa torsdag morgon kommer de och hamtar mig, Sofie (en tjej fran Halmstad som jobbar pa ett annat barnhem) och Elin (jobbar med mig pa Kili) for att dra ivag pa vart fyra-dagars safari :) Vi ska bo en natt i Lodge och tva natter i ett talt mitt i savannen! Tydligen kan man fa besok mitt i natten av buffalon eller "bush pigs" som letar efter nagot gott, men det blir bara kul. Vi kommer aka till Lake Manyara, Ngorongoro och Serengeti national parks, bland de basta som finns i varlden och dar det finns riktigt stor chans att se "the big five"

Saknar er alla hemma, vi hors igen efter sa snart vi har overlevt safarin! Baadaye <3

Kommentarer
Postat av: Madde

Heeej!! Hur går de för dig? Hoppas allt är bra och att du skriver nåt snart! Saknar dig här hemma! Pussåkram

2009-05-02 @ 23:21:43
URL: http://diaryofmadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0