Halla ja ;)

Heeej igen!

Nu har jag varit en hel vecka pa Kili Centre, och shit va intryck man far. I torsdags och igar var vi runt med Hilary (chauffor) och Robert (socialarbetare) fran Kili och akte runt pa hembesok hos vissa av barnen pa centret och hos 7 barn som har HIV som Kili Centre ocksa stodjer. Nar man aker runt bland dessa forstar man hur bra barnen har det egentligen pa barnhemmet, det var en familj dar mormodern tog hand om akern, barnen och allting. De bodde 10 pers i ett hus stort som ett skjul, och nar vi gick in dar sag vi att det aven bodde en ko (!) och tre ankor i skjulet! Helt sjukt. Pa mandag ska jag borja undervisa barnen i engelska, matte och lite allt annat som sanger (de alskar att sjunga!) och rita. Det som ar sa bra ar att barnen samtidigt lar mig lite swahili, har lart mig hur man halsar pa olika satt, hur man raknar till tio, lite djur och sant! Lar mig hela tiden! :)

Annars trivs jag har i Moshi jattebra,det ar san skon stamning och aven om massa manniskor ropar mzungo (viting) efter en ar det oftast med ett leende pa lapparna :)


Det har internethelvetet ar saaa javla segt, det ar darfor det gar sa daligt med bilderna. Ska forsoka lagga upp iaf EN bild pa facebook.

Forresten har vi bokat det. SAFARI pa torsdag! Jag ska se Lejonkungen liiiiiiiiiive ;D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Natasha.

Du verkar ha det bra där borta. Är det varmt där? Hur gillar du landet? Har hört att det skall vara vackert. Du jag undrar om du skall arbeta i sommar och när i så fall. Vi planerar både kontoret och lagrets semestrar nu, så det skulle vara bra att veta om vi kan räkna med dig.

Lycka till och stor kram

Berith

2009-04-21 @ 17:26:04
Postat av: Antonija

Nataska!! Oh jag borde hängt med dig :D Akta nu så att inte simba kommer och äter upp dig :P heheh Kramis

2009-04-21 @ 22:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0