Helloooo Africa!

Namen tjenare! Har sitter man pa ett internetcafe i Moshi town, Tanzania ;) Efter fem dagar har man antligen hittat till en dator med internetuppkoppling. Eftersom jag bor pa ett stalle som ligger utanfor stan maste man ta en dalla-dalla (typ skanetrafiken fast med mycket mindre bussar och mycket fler personer, haha) eller en taxi till stan! Men om man val valjer att ga ner far man pa den turen se en massa folk som ropar "Jambo", barn som bar hinkar med vatten pa huvudet och getter overallt man ser.

Enda sen jag forst landade i Afrika, etiopien alltsa, har jag kannt san gladje och uppspelthet! (Heter det sa?) Har ar allting sa himla annorlunda och saaaaa haftigt och nice sa det gar inte att beskriva! Just Moshi, ligger i norra Tanzania och har ar det - ovantat nog - mycket gront! Massa trad och buskar och grejer och sedan ligger det ju precis vid Kilimanjaro sa omgivningen med bergen ar sa otroligt vacker.

Jag har varit pa barnhemmet i tre dagar nu. Jag maste saga, jag tror inte jag hade kunnat hitta nagot battre. Personalen ar sa bra och barnen ar sa underbara. Jag ar sa glad att jag kom hit ifall det skulle hjalpa dem det minsta! Vi har gjort lite allt mojligt, jag har lart dem "the lions sleep tonight" och "blinka lilla stjarna" och idag lekte vi lite lekar med dem :) Jag har dessutom hunnit prova den omtalade ugali, majsgroten. Den var inte sa farlig, mest torr och osmaklig haha.

Jag hoppas jag kan skriva igen snart :) Saknar er alla dar hemma!

PussoKram

(PS. Forlat, jag kunde inte ladda upp nagra bilder idag, mina bilder ar for stora! Nasta gang!)

Kommentarer
Postat av: Annie

haha cooooooooooooolt! SERIÖST asgrymt nattan! haha the lions sleep tonight- im proud :) ha så kul

2009-04-16 @ 19:20:38
Postat av: Vivian

woops det var från vivian

2009-04-16 @ 19:21:13
Postat av: Madde

Afrika låter heeelcoolt, ser fram emot att se lite bilder :D



Det är fortfarande fint väder här hemma, bara så du vet ;) Hoppas vi hörs snart!! Puuss

2009-04-17 @ 10:53:19
URL: http://diaryofmadeleine.blogg.se/
Postat av: Ivana

Åh, vad underbart du verkar ha det!! :)

2009-04-18 @ 15:02:03
Postat av: Annie

Hahah, jaa ja bara: vafaan? när skrev jag det där? HOPPAS DU HAR DET KUL VITING ;) eller är du svart än? ;D

2009-04-20 @ 19:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0