Waaaaawaa

Mambo!! Forlat mig jattemycket nu var det evigheter sedan jag skrev.

For ungefar tva veckor sedan akte vi ivag pa Safari. For tva veckor sedan hade vi ingen aning vad vi hade framfor oss. Av 10 solar fick var safari 1000. Jag lovar, INGEN annan tur i varlden hade kunnat vara battre. Vi fick se de fem stora (saklart), tre fullvuxna elefanter som vid tre olika tillfallen var EN METER fran var bil. Lejon som var 4 meter fran bilen, en megastor giraff (var favvis som vi dopte till Leffe) som gick mot var bil, en meter fran bilen med. Och bland det basta, en leopard (som annars ar skygg och som man nastan bara ser i traden) hoppade ner fran tradet, gick mot var bil och STROK SIG MOT DEN. SAAAAAAAAAAAA GRYMT HAFTIGT! Sen tusentals zebror, gnuer, flodhastar, buffalon, 5 geparder, pumbas, hyjenor etc. Och vilket underbart landskap, Lake Manyara - som var den forsta parken - var en skog vid en sjo med tusentals flamingos i. Serengeti ar en nationalpark av samma storlek som nederlanderna, dar var det allt fran oandliga savannlandskap till lite skogar och oaser har och dar. Sa otroligt vackert, bland de vackraste platserna pa jorden, jag lovar att Lejonkungen fick sin inspiration av Serengeti. Sen var det Ngorongoro, for 200 miljoner ar sedan en vulkan som numera ar en krater dar det bor en MASSA djur som bor dar permanent, bland annat zebror, gnuer och lejon. Det ar ett helt oppet landskap dar man ser kratervaggarna ringa in allt sa underbart, helt perfekt :) Jag har faktiskt lyckats lagga in bilder pa facebook, kolla garna :)

http://www.facebook.com/album.php?aid=75299&id=504597905&l=2b2c9c2398

Annars lever livet vidare i Moshi. Vi har kommit fram till en "maste" lista har nere, den ser ut som foljande:

- Bli bestulen
- Vara med om en bilkrock
- Bli bortgift
- Fa ett sar som aldrig laker
- Fa malaria

Och nu kan jag konstatera att jag har prickat av de tre forsta. Min mobil blev stulen forra torsdagen, tyvarr :( Sa var vi pa polisstationen och anmalde stolden (det var tydligen nodvandigt) och den polisen var inte lite sliskig. Tyvarr fick han ju inte mitt mobilnummer eftersom den var stulen haha, sa han gav oss sitt och hintade gang pa gang att det ar bara att ringa om man vill honom nagot. Bilkrocken var jag med om redan andra dagen i Tanzania, haha.

Idag var vi och besokte Kiwakkuki, ett riktigt intressant HIV-projekt. Det lag inne i stan men vi visste inte var, sa vi tog en taxi for att veta sakert. Nar vi hade stannat klev vi ut framfor en stor, NY byggnad med GLASFONSTER. Den maste ha varit den finaste byggnaden i hela Moshi. In kommer vi och det ar jattefina lokaler och massa folk som jobbar med olika HIV-relaterade projekt. Vi fick en guidening runt och for varje sekund kandes det sa overvaldigande att det inte gar att beskriva. I Sverige har vi ganska fa perspektiv pa HIV sa att snacka om att motarbeta HIV hemifran kanns ganska lame. Att har, mitt i handelsernas centrum, finns manniskor som agnar all sin tid at att motverka ett sa stort problem, ar sa amazing. De jobbar mycket med kanslorna runt HIV, tabuna runt om det och att forsoka fa bort alla vaggar mellan HIV-positiva, deras slaktningar och folk som inte har HIV. Jag kanner att jag forklarar valdigt daligt, men det var en sjukt stor och bra sak vi fick bevittna idag och vi kanska ska vara med pa en workshop i helgen.

Annars aker var kara van Sofie hem till Halmstad igen, sa det kommer bli en mindre har, trakigt :( Saknar er alla dar hemma! En manad kvar!

<3 Natasha


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Prinsessan,



Fy f.. vad vackert, helt otroligt bilder, vilket landskap,,



Kram

Pappa



P.S glöm inte att skicka mig adress, dit jag skall skicka lite grejor till barnen

2009-05-11 @ 15:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0