Zanzibar

Heeeeej. Sitter pa 12 spann-for-en-halvtimme-internet pa Kendwa, en strand pa den norra delen av Zanzibar. Resan hit tog hela fredagen, borjade med en buss fran Moshi till Dar-Es-Salaam som gick sju pa morgonen. Pa stationen i Moshi traffade jag pa ett tjeckiskt par som ocksa skulle till Zanzibar, sa nar bussen var forsenad i Dar delade vi en taxi till hamnen dar farjan skulle ga till Zanzibar. Eftersom vi bara hade 40 minuters marginal pa oss att ta oss igenom Dar en fredagseftermiddag till hamnen korde taxichaufforen pa som fan, jag har seriost aldrig akt en mer galen taxitur. Levande (tack och lov) kom vi till hamnen en kvart innan farjan stack. Tack vare mitt "residence" visum fick jag tur och returbiljett pa farjan for 50,000 shilling (300 spann) medan paret fick betala 100,000 for en vag. Ha! ;) Farjan var mycket finare an jag trodde och bekvam. Val framme i det fina Stone Town var det redan morkt. Paret skulle stanna i Stone Town medan jag skulle vidare till Kendwa som ligger en timmes tur norrut, sa de stannade med mig och hjalpte mig att fixa taxi. De lamnade aven alla sina kontakter till mig och sa att jag skulle hora av mig ifall nagot gick fel eller nar jag kom tillbaks till Stone Town da vi ska motas upp igen :) Fick ett sms fran dem igar, sa himla snalla!

Har pa Kendwa tog det inte lang tid forran jag hittade folk. Jag dackade direkt nar jag var framme vid nio pa kvallen och pa frukosten dagen efter var det en hollandare som satte sig med mig, hans kompis kom senare. Sen joinade jag deras gang som bestar utav hollandarna, en amerikanare, en engelska, en schweizare, en new zeelandare och en tysk. Intressant kombination va? Igar var det bara sloande pa stranden som gallde, precis det jag kom hit for. Och vilken fin strand det ar, absolut bland de finaste jag har sett! Turkost vatten var man an tittar, rent vatten och kritvita strander och framfor allt LUGNT :) Att det ar lagsasong marks verkligen inte pa vadret! Pa kvallen var det party pa Kendwa Rocks dar jag bor, sa jag och ganget drog dit. Det borjade med en show har fyra man gjorde lite eldkonster och akrobatik, sen var det vanlig "nattklubb" som gallde. Det var hyfsat najs, men jag jamforde bara med La Liga som ar sa mycket roligare ;) Jag la mig jattetidigt vid halv ett eftersom jag var och dok idag! Jag och schweizaren, Cathryn, bestamde oss for att joina en heldagstur till en liten o vid namn Mnemba Island, ett reservat dar man bor for 1500 USD per natt och person. Tydligen ska personer som Bill Gates ha hyrt hela on en vecka over nyar, profiler som Beckhamn har ocksa gjort detta. Men iallafall, vadret var sa grymt idag, soligt hela dagen vilket gjode vattnet saaaaa vackert att man kunde do. Och vet ni vad, pa vagen dit sag vi delfiner hoppa fem meter fran baten :D Saaaaaa underbart!!! Sjalva dykningen var okej, ganska fint, ungefar som dyken pa Ilha Grande. En stor raka, en stor murana och en skoldpadda var val hojdpunkterna. Det var en riktigt mysig dag iaf och vart det aven om det kostade 1000 spann och min rygg ar helt brand. 25 loggade dyk nu fran tre kontinenter :) Snart ar det middag pa Kendwa Rocks med amerikanaren, engelskan och schweizaren, de andra har akt hem.


PussPuss


Kommentarer
Postat av: Jacob

Fan också, nu har du dykt mer än jag! ;) SKA TA IGEN DETTA!!!

2009-06-01 @ 17:22:18
Postat av: sofie sana

ååh vad härligt vännen! klart, inget slår ju La Liga;D gud va grymt att ni fick se delfiner där! de brukar ju hålla sig på södra sidan! snart ses vi, kaninte fatta att du är i sverige snart! puss på dig

2009-06-02 @ 21:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0